Παρασκευή 4 Δεκεμβρίου 2015

Το άνθρωπο - σύστημα ερωτοτροπεί με το χάος.

Η κατάσταση που επικρατεί στον πλανήτη Γη δείχνει στροφή της ανθρωπότητας προς το χάος εξ αιτίας της  νοοτροπίας των κατοίκων της. 

Το φυσικό περιβάλλον έχει υποστεί ανεπανόρθωτα πλήγματα, εξ αιτίας της αλόγιστης χρήσης καυσίμων στην βιομηχανία και κίνηση.

Το ανθρωποσύστημα επιδίδεται σε παράξενα παιχνίδια πολέμου.
Πολεμικές πράξεις κτηνωδίας με φαινομενικά κίνητρα θρησκευτικές διαφορές.
Πίσω από τα φαινόμενα κρύβονται οι πραγματικές αιτίες οι οποίες έχουν κεντρικό άξονα το χρήμα.
Οι ηθικές αξίες έχουν αντικατασταθεί από την ευτελή αξία του χρήματος.

Φαίνεται λοιπόν ότι όντως η ανθρωπότητα τείνει προς ένα (χαοτικό) περιβάλλον
Στο Χάος δεν ισχύουν οι κλασικοί νόμοι της Φυσικής, επικρατεί η αρχή της απροδιοριστίας του (Heisenberg)



Στην θεωρία του (Χάος) τίποτε δεν είναι προβλέψιμο με βάση τις αρχικές συνθήκες.
Δεν ισχύει αιτιοκρατία, στον χώρο αυτό, κουμάντο κάνει η πιθανότητα.
Το Χάος είναι η αρχή των πάντων κατά τον Ησίοδο.

 "Πριν από κάθε άλλο ήταν το Χάος."
Ο θεός είναι η απόλυτη αλήθεια.
"Φύσης κρύπτεσθαι φιλεί."Ηράκλειτος.

Μήπως επομένως η οντότητα Θεός προέρχεται   από το Χάος, απ' όπου τα πάντα ξεκίνησαν και όπου όλα είναι δυνατά?


Ο ρόλος της φυσικής στην βίωση της αλήθειας.


                                              ( Εργαστήριο φυσικής)
                                  
Η φυσική μελετώντας τους νόμους της Φύσης αναδεικνύει την ιδέα της αρμονίας μέσα στο χάος των αντιθέσεων.
Η Αρμονία είναι η ιδιότητα της νομοτέλειας στην Φύση, λόγω παρουσίας του πρώτου νόμου της Δημιουργίας.
Του νόμου της ΕΝΟΤΗΤΑΣ των πάντων.
Το Χάος είναι αυτό που προϋπήρχε πριν την εκδήλωση του Όντος σε κόσμο.
Στο χάος τα πάντα βρίσκονται σε διαχωρισμό και αντίθεση.

Οι νόμοι της φύσης είναι ενιαίοι ισχύουν σε όλη την έκταση της Δημιουργίας.
Η γνώση των νόμων είναι μια επαφή με την έννοια της ΕΝΟΤΗΤΑΣ.
Η βίωση των νόμων της Φύσης είναι ενσωμάτωση με την ίδια την ΕΝΟΤΗΤΑ. 

Ο άνθρωπος παρ' όλα αυτά είναι ον αντιφατικό λόγω παιδείας στις τρεις φάσεις ενηλικίωσης, σπίτι, σχολεία, κοινωνία.  
Η επίδραση στην αγνή παιδική φύση μέχρι την ενηλικίωση έχει προκαλέσει  αλλοίωση  στον εσωτερικό κόσμο του. 
Του έχει φορτώσει πολλαπλά "εγώ" με αποτέλεσμα να χάσει την επαφή του με την ΕΝΌΤΗΤΑ. 

Αυτές τις αντιθέσεις προβάλει προς τα έξω στο κοινωνικό σύνολο.
Έτσι φαίνεται στην κοινωνία  για κάθε ένα άνθρωπο χωριστά, να επικρατεί το χάος.
Δεν πραγματοποιούνται δηλαδή τα σχέδιά του στην ζωή όπως τα είχε προβλέψει.

Η αρμονία καθ' αυτή δεν είναι δυνατόν να επικρατήσει σε μια τέτοια κοινωνία ανθρώπων που μαστίζεται από αντιθέσεις.
Η ιδέα της απόλυτης αρμονίας είναι επομένως καθαρή ουτοπία
Η δομή του ανθρώπινου εγκεφάλου πλησιάζει την τελειότητα.
Από αυτόν τον εγκέφαλο πηγάζει η ιδέα και η δυνατότητα δημιουργίας,
μιας έστω ουτοπικής αρμονίας από το χάος.


Οι νόμοι της Φύσης συνιστούν το απαραίτητο υπόβαθρο μιας αρμονικής κοινωνίας.
Διότι οι νόμοι, είναι νόμοι, που αν τους παραβείς η τιμωρία είναι βέβαιη και χειροπιαστή.
Δεν μπορείς να αγνοήσεις τον νόμο της βαρύτητας για παράδειγμα.
Άν το κάνεις πηδώντας από ύψος στο έδαφος, η τιμωρία θα είναι άμεση και αμείλικτη, αφού καταλήγει σε τραυματισμό  ή θάνατο. 
Όπως επίσης δεν αντέχεις να βουτήξεις σε νερό πάνω από 40 βαθμούς Κελσίου, επειδή η φυσιολογική θερμοκρασία σου είναι 36,5 βαθμοί.

Είναι χιλιάδες τα παραδείγματα, που οι νόμοι της φύσης καθοδηγούν την ζωή μας. 
Η νομοτέλεια της Φύσης είναι η βάση της νομοθεσίας για την λειτουργία των κοινωνιών.

Αυτό γίνεται φανερό από την προσπάθεια τήρησης της έννομης τάξης, που καταβάλουν οι άνθρωποι στις οργανωμένες κοινωνίες.
Όταν η έννομη τάξη καταλυθεί, έκτοτε θα επικρατεί το χάος και η παρανομία με τα γνωστά επακόλουθα.
Κέντρο βάρους του ποινικού κώδικα είναι ο σεβασμός στην ζωή.
Η ποινική δίωξη ακολουθεί την παράβαση σύμφωνα με τον ποινικό κώδικα.

ΟΙ δέκα εντολές  είναι ο καμβάς επάνω στον οποίο γράφτηκε όλη η ποινική δικονομία.
Το (Ρωμαϊκό) δίκαιο γνωστό στους νομικούς κύκλους ως βάση πολλών  νομοθετημάτων.
Το δίκαιο αυτό ήταν σε ισχύ περίπου χίλια χρόνια από το 449 π.χ έως τον Ιουστινιανό 529 μ.χ και αποτελεί σήμερα την βάση κάθε σοβαρής νομικής μελέτης.  
Η κοινωνία δηλαδή δεν μπορεί να λειτουργήσει διαφορετικά παρά σεβόμενη την υπάρχουσα νομοθεσία.

Η υπάρχουσα νομοθεσία όμως  στηρίζεται στην νομοτέλεια  της Φύσης.
Αφού είναι το μοναδικό χειροπιαστό σύστημα νόμων, που δεν μπορεί να παραβεί κανένα ον στην ορατή δημιουργία.
Πιστεύω όμως το ίδιο ισχύει και στο αόρατο σύμπαν των ιδεών. 

Άν δεν συνειδητοποιήσει ο άνθρωπος την νομοτέλεια της Φύσης από νεανική ηλικία.
Θα προκαλεί  συνεχώς  παρανομίες  στην υπόλοιπη ζωή του. 

Χρειάζεται επομένως όλοι οι κάτοικοι αυτού του πλανήτη να γίνουν μέτοχοι των νόμων της Φύσης από την παιδική τους ηλικία. 
Η γνώση ριζώνεται από την τρυφερή ηλικία.
Στην ηλικία αυτή ο εγκέφαλος είναι ακόμη άγραφος πίνακας από πληροφορίες και βιώματα. 

Το πρόβλημα  είναι πως η πληροφορία θα γίνει ανεξίτηλο βίωμα για να παραμείνει ριζωμένη εκεί εφ' όρου ζωής. 
Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με την κατάλληλη μέθοδο εκπαίδευσης.
Εάν η νομοτέλεια της Φύσης από πληροφορία μετατραπεί σε βίωμα, ο άνθρωπος έχει κερδίσει τον πρώτο λαχνό για την υπόλοιπη ζωή του.

Γιατί είναι η μόνη περίπτωση που η γνώση της νομοτέλειας γίνεται ένα με την ίδια του την Φύση.
Η νομοτέλεια Λειτουργεί έκτοτε στην συνείδηση του ανθρώπου αυτόματα.
Ο ίδιος γίνεται ένας πολίτης που θα σέβεται συνειδητά τους νόμους της πολιτείας. 
Η νομοτέλεια ως αντανάκλαση Ενότητας της φύσης, γίνεται και η ουσιαστική φύση των ανθρώπων.
Η παράβαση των αρχών και νόμων απαιτεί πλέον μεγάλη προσπάθεια.
Είναι σαν να προσπαθείς να ανατρέψεις την πορεία της γης γύρω απ' τον Ήλιο.

Έτσι μόνο ενδέχεται να επικρατήσει αρμονία στις κοινωνίες του πλανήτη.
Αλλιώς η αρμονία θα παραμείνει μόνιμα το ζητούμενο.
Δηλαδή καθαρή ((ουτοπία)) καθώς ελέχθη προηγουμένως. 
Μια ιδεατή κατάσταση σαν την πολιτεία του Πλάτωνα.

Μια και αναφέρθηκε ο όμοιος χαρακτηρισμός για την πολιτεία του Πλάτωνα.
Διευκρινίζω ότι:
Η αξία της πολιτείας  του Πλάτωνα είναι διαχρονική.
Μπορεί να είναι δύσκολη στην εφαρμογή της, θέτει όμως τις βάσεις του δικαίου. 

Ο τίτλος του βιβλίου είναι Πολιτεία Πλάτωνος. Ο περί δικαίου λόγος αποτελεί τον πυρήνα της Δικαιοσύνης.
Η Δικαιοσύνη είναι  ένας από τους τρεις πυλώνες της (Δημοκρατίας).

Πρόταση αλλαγής στην διδασκαλεία της Φυσικής
Στην συνέχεια θα αναπτύξω την ιδέα μετατροπής του τρόπου εκπαίδευσης στην στοιχειώδη και μέση παιδεία.
Ώστε να υπάρξη ελπίδα επαναφοράς και αφομοίωσης στην φύση του παιδιού της νομοτέλειας της Φύσης.

Τα μουσεία στο εξωτερικό μεταξύ  αυτών το περίφημο Γερμανικό Μουσείο ( Deutsches Mouseum) περιλαμβάνει ως εκθέματα πειράματα Φυσικής.
Στην χώρα μας υπάρχουν αξιόλογες προσπάθειες προς αυτήν την κατεύθυνση.
Το ίδρυμα Ευγενήδου είναι αντιπροσωπευτικό παράδειγμα και μάλιστα θεωρείται πρότυπο.
Οι επισκέπτες σ' αυτούς τους χώρους ιδίως τα παιδιά εντυπωσιάζονται άμεσα κατά την λειτουργία αυτών των πειραματικών διατάξεων.

Υπάρχουν πειράματα στον ηλεκτρισμό άκρως εντυπωσιακά ιδίως στην περιοχή των υψηλών τάσεων.
Οι ηλεκτρικές εκκενώσεις μεταξύ ηλεκτροδίων σε μεγάλη διαφορά δυναμικού δημιουργούν μικρούς κεραυνούς.
Ιδίως τα παιδιά εντυπωσιάζονται άμεσα από τα φαινόμενα που παρουσιάζονται κατά την λειτουργία των πειραμάτων. 
Έχει παρατηρηθεί από ψυχολόγους ότι, η προσοχή δεσμεύεται από την ζωηρή εντύπωση και η εικόνα καταγράφεται βαθιά μέσα στην μνήμη.

Η εμπειρία έτσι γίνεται αυτομάτως βίωμα και παραμένει ανεξίτηλη στην συνείδηση για πάντα.  
Στην δε  ψυχολογία του παιδιού τα φαινόμενα των πειραμάτων ασκούν επίδραση θαύματος.
Τα θαύματα στην περίπτωση του Ιησού ασκούσαν τέτοια επίδραση στα πλήθη:
Ώστε τελικά να ασπαστούν ομαδικά  τον λόγο του Θεού. 
Ο Χρηστός σημειωτέον έκανε τα θαύματα ως πράξεις ικανοποίησης αναγκών των ανθρώπων και για κανένα άλλο λόγο.

                                         (Τα παιδιά έκπληκτα μπροστά στις  ηλεκτρικές εκκενώσεις )

                                             (Ο Μικρός φυσικός)


Προτείνεται ως εκ τούτου:
Πρώτον: Να εξασφαλισθεί ο εργαστηριακός εξοπλισμός στα σχολεία, αναλόγου μορφής και ποικιλίας με την στάθμη της παρεχόμενης παιδείας. 
Άλλος ο εξοπλισμός στην στοιχειώδη εκπαίδευση άλλος στο γυμνάσιο και λύκειο,
Δεύτερον: Η φυσική δεν διδάσκεται στον πίνακα, οι νόμοι της φύσης απαιτούν πείραμα για να γίνουν κατανοητοί.
Άλλως η διδασκαλία γίνεται μοτίβο κατάλληλο για ύπνο.
Η διδασκαλία της Φυσικής χρειάζεται την έκπληξη που παράγει το πείραμα για να περάσει κατ' ευθείαν στην συνείδηση.
Οπότε προτείνω να αλλάξει τελείως ο τρόπος που δίδεται η γνώση των νόμων της Φύσης και από βερμπαλιστικός να γίνει αμιγώς πρακτικός.

Η πείρα μου από την διδασκαλεία σε τεχνικές σχολές μου έχει δείξει ότι:
Αντί να προηγείται  η θεωρία και να ακολουθεί το πείραμα.
Να γίνεται όλη διαδικασία ανάποδα.
Δηλαδή το πείραμα να  προηγείται της  θεωρίας.

Ή έστω συνύπαρξη των δυο.
Να  υπάρχει δηλαδή μέσα στο εργαστήριο ο κατάλληλος εξοπλισμός.
Για ανάπτυξη και θεμελίωση της θεωρίας με κατάλληλα οπτικοακουστικά μέσα διδασκαλίας. 

Όταν η θεωρητική αιτιολόγηση γίνεται σε συνδυασμό με το πείραμα η αφομοίωση είναι πλήρης. 

Πριν κάποια χρόνια είχα μεταβεί στο Παρίσι ως εκπαιδευόμενος σε σεμινάριο με  τίτλο Εκπαίδευση Εκπαιδευτών (Formation de Formateur), οργανωμένο από τον αντίστοιχο ΟΤΕ Γαλλίας.  
Το κύριο μέρος της εκπαίδευσης  ήταν η μικτή μέθοδος διδασκαλίας, πείραμα και θεωρία μαζί. 
Ο χώρος του εργαστηρίου ήταν διαμορφωμένος έτσι ώστε να λειτουργεί ως  εργαστήριο και αίθουσα διδασκαλίας ταυτόχρονα.
Ήταν με άλλα λόγια  ένας συνδυασμός πάγκων εργασίας με τα απαραίτητα για μια αίθουσα διδασκαλίας.
Τα οπτικοακουστικά μέσα ήταν  απαραιτήτως παρόντα και οι εκπαιδευτές ήταν  δυο τον αριθμό.

Εάν εφαρμοζόταν κάτι αντίστοιχο στην διδασκαλία φυσικής στα σχολεία.
Η προσοχή των παιδιών κατά την θεωρητική ανάλυση από τον δάσκαλο θα ήταν δεδομένη.
Εκεί διαπίστωσα την αξία του συστήματος, συνδυασμού εργαστηρίου και αίθουσας διδασκαλίας.
Το οποίο εφαρμόζεται στην τεχνική εκπαίδευση της Γαλλίας με μεγάλη επιτυχία.

Στην περίπτωση που εφαρμοζόταν το σύστημα συνδυασμού εργαστηρίου Φυσικής με αίθουσα διδασκαλίας στα σχολεία.
Τα αποτελέσματα θα ήταν θεαματικά.

Οι αίθουσες δεν καταργούνται βέβαια διότι:
Στο μάθημα Φυσικής  υπάρχουν τομείς με καθαρά θεωρητικό περιεχόμενο, χρησιμοποιούνται όμως και για διδασκαλία άλλων αντικειμένων εκπαίδευσης.

Η νομοτέλεια της Φύσης γίνεται κατά συνέπεια παιδιόθεν, μέρος της σύστασης της συνείδησής του παιδιού.
Αυτή είναι κατά την άποψή μου μια μέθοδος αναστολής της στροφής της ανθρωπότητας προς το χάος.
Διότι η γνώση της νομοτέλειας και επομένως της Ενότητας εισάγεται αποτελεσματικά στην συνείδηση του ανθρώπου από παιδική ηλικία.

Ακόμη και αν έχει ενεργοποιηθεί αναπόφευκτα η μετάβαση στο χάος  βάσει της αρχής (Γιν και Γιανγκ).
Αυτό δεν σημαίνει ότι ο άνθρωπος χάνει το δικαίωμα να συνειδητοποιηθεί.
Διότι αυτή είναι και η επιθυμία και εσωτερική εντολή της Οντότητας Θεός, από την αρχή της γέννησης του ανθρώπου.
Καθ' όσον μέσα από την συνειδητοποίηση του ανθρώπου,  η αρχική οντότητα Θεός κερδίζει αυτομάτως την Αυτοσυνείδηση Του.
Αυτή η οντότητα δεν είναι πρόσωπο, είναι το σύνολο της Φύσης με την ενσωματωμένη νομοτέλεια.

Εάν συνεχισθεί η σκέψη-θέση της αναπόφευκτης μεταβολής προς το χάος, λόγω μη αντιστρεψημότητας του φαινομένου. 
Η όλη μεταβολή προς το χάος θα ακολουθήσει τον κύκλο της σύμφωνα με την θεωρία Γιν και Γιανγκ.
Αυτή είναι η μοίρα και φύση της Δημιουργίας άσχετα με τον ρόλο και βαθμό συνειδητότητας του ανθρώπου στην ζωή.
Σύμφωνα με την Φιλοσοφία (Γιν και Γιανγκ) θα δημιουργηθεί μέσα στην περιοχή του χάους σπέρμα της αρμονίας και σταδιακά θα μετατρέψει όλο το χάος σε αρμονία και ο κύκλος επαναλαμβάνεται ες αεί.

Ένα χρήσιμο συμπέρασμα: 
Η φύση είναι μπροστά σου ένα ανοιχτό βιβλίο σοφίας και ήθους.
Μην το προσπερνάς αδιάφορα, η φύση δεν είναι δεδομένη.
Κάθε στιγμή που περνάει, έχει και κάτι διαφορετικό να σου πει, αν το αγνοήσεις χάνεις την ευκαιρία να γίνεις ένα με την Ενότητα, χάνεις ένα τραίνο για την αιωνιότητα. 





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου